torsdag 9 december 2010

Tyskt ljus

Höstens första förkylning anlände ordentligt, idag är jag liiite bättre och huvudet dånar inte riktigt lika mycket.
Alltså har det blivit mycket stickat de senaste dagarna!

Jag hann fynda handspunnet ullgarn, 65g för 8:- hos "Brödet och Fiskarna" i Enköping, innan fökylningen blev alltför illa. Kul att det går att hitta garner på loppis, ull är alltid ull!



Mannen jobbade i Tyskland i veckan, och besökte den stora julmarknaden i Nürnberg. Varje år brukar vi få några saker därifrån och i år fick barnen dessa roliga ljus, och jag fick en väldigt fin handmålad ljuslykta, tack älskling!

Caroline

2 kommentarer:

Kristina sa...

Vilka roliga ljus! Gulliga!
Du fick väl inte förkylningen härifrån? Jag är också förkyld, väldigt risigt i halsen och lite tungt huvud.... men så fort kanske det inte bryter ut om du också varit dålig i flera dagar.

wondergirl sa...

Vilken tur att det var höstens första förkylning. Jag är inne på min tredje eller fjärde. Vilka urmysiga ljus!