fredag 18 februari 2011

Vantberoende....

 Det blev till att repa upp rosvantarna, jag blev inte alls nöjd med hur färgerna hamnade! Nu är de klara och det blev mycket bättre när färgerna fick byta plats. De är stickade i "Fame" och alltså inte i rent ullgarn tyvärr, alltså går det inte att valka ihop dem, annars är jag riktigt nöjd. Det var inte speciellt svårt och jag har inte gjort några direkta misstag tror jag, möjligtvis blev det lite glest vid tummen men med några osynliga stygn så går det bra.

Nu är vantbegäret väckt, och varför då inte rita ett eget mönster på en gång? Jag gillar ju som bekant fjärilar så det blir det på nästa par. Dessa kommer dottern att få, de blir lite för gulliga för mig...

I helgen är det Syfestival i Älvsjö, jag funderar på att åka dit på söndag och shoppa lite lagom mycket!


Caroline


1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

Tycker jag absolut att du ska, åka till Älvsjö alltså, Och jag gillar båda vantarna, fast kanske mest den med fjärilarna, är ju lite bling-blingig av mig.