onsdag 14 januari 2009

Söndagens biobesök var kul, se gärna LasseMaja-filmen om ni har barn i den åldern, den var faktiskt riktigt bra!

Jag har börjat sticka en halsduk efter mönster i senaste Allt om Handarbete, men jag vet inte riktigt vad jag tycker, inte är det så snyggt, eller blir det bättre? Jag fortsätter väl en bit till...

Eftersom jag syr massor just nu, och då sitter ensam i mitt lilla syrum, behöver jag lite sällskap. Passande nog fick jag med en Mp4/Mp3-spelare som premie från ett företag, och oj, vad jag gillar den! Mycket bättre ljud än i min gamla Mp3 och så kan man ju titta på film också, om man nu vill det. Jag håller mig till att lyssna på böcker jag!


Killarnas byxor är klara, eller i alla fall ett par. Lite stora i midjan blev de allt, trots storlek 110 i midjan, jag använde för smal resår och den töjs rejält när man syr fast den. Nu ska jag bara köpa bredare resår till det andra paret så ska de också bli klara. Först paret gör sin första dag på dagis idag, jag hoppas att Eskil inte tappar dem :)

Nu har jag gett mig på att sy mitt livs första T-shirt, den kommer inte att ha perfekta sömmar men jag räknar med ett antal tröjor innan jag kommer att vara helt nöjd, overlocken och jag är inte bästa kompisar riktigt än!

1 kommentar:

Charlotta sa...

Nu kommer du bli arg... men halsduken ser ut som ett kojuver! Det blir nog dock inte samma effekt när den bli längre. Får vi hoppas ;-) .

Jag är så impad att du kan sy riktiga kläder. Väldigt fin t-shirt!!!

ps. Eftersom jag ger dig denna fina juver-kommentar kanske du kan tipsa mig om vilken typ av blomma (krukväxt inte snittblomma) som passar i vida syltkrukor. Se dagens blogginlägg.