torsdag 3 februari 2011

Fina böcker

Det är trevligt att fylla år, och särskilt när man får så fina presenter!
Båda böckerna är underbara, "Yllebroderier" kommer ta ett tag att komma igenom, det är både mycket text och bilder. "Solveigs vantar" är en skatt, problemet är bara att välja vilka vantar jag ska börja med!


Bäst var nog ändå min Garmin Forerunner 305, en träningsklocka med GPS, nu blir det ÄNNU roligare att springa!


Svår att fota, men det är ett äpple som står på en lysande sockel, fantastiskt fin på kvällen, och så gillar jag ju äpplen!

Lite har jag hunnit skapa också, även om första bilden är ett sorgligt försök... Alltså, nålbindning är INTE lätt men med hjälp av Youtube har jag i alla fall kommit så här långt:


 En gul sjal är påbörjad, gult ska ju vara stort i vår. Garnet är lin och silke, inköpt hos en fd garnaffär.
 



Så har jag såklart börjat med ett par vantar från boken, ett par med rosor på. Men... hur tänkte jag egentligen, rosorna ska ju såklart vara röda, alltså har jag vänt färgerna fel  :-(   Jag tror att jag ska repa upp och starta om.


Caroline

Inga kommentarer: