tisdag 17 februari 2009

Sommarblus

En blus med raglanärm till dottern har det blivit, lite eget mönster och lite Ottobre, som tyvärr blev lite för stort, jag ska göra en till som blir lite smalare, 140 i längd blev bra, men på bredden får jag nästan hålla 122.

Det blommiga tyget köpte jag för att sy en klänning till Walda att ha på killarnas dop, då var hon 1½ år... Det blev ingen klänning, jag satt på nätterna och sydde två dopklänningar, det räckte!



Trist nog så är lilla damen sjuk, lagom till sportlovet :(
För att underhålla henne med något har vi knutit makramé idag, för att vara nybörjare båda två gick det förvånansvärt bra, och kul var det också!



Mitt första försök som ska få låsdelar och bli ett armband:


På tal om sportlov, här i Bålsta har vi ett väldigt trevligt utflyktsmål: Åbergs Museum. Har ni inte varit där så gör ett besök, för barn finns Trazan och Banarnes koja, Hemlige Arnes labb mm. och för vuxna finns massor av konst att se, och inte alls bara Disneyfigurer som många tror!


/Caroline

2 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Bra att kunna göra reklam för Åbergs museum, något ska vi ju göra, så då kan man väl likaväl ta en sväng. Fint med makramé, skulle kanske även intressera min dotter.

Ulrika sa...

Hej!
Underbara grejer du gjort på sistone!
Du har en utmaning att anta i min blogg! Lycka till!

kram, Ulrika