torsdag 2 juli 2009

TV-virkning

"Morden i Midsomer" är mitt absoluta favoritprogram, jag njuter av miljöerna i varje avsnitt och jag får en grym englandslängtan varje tisdag!
Jag försöker planera en liten tripp dit i höst, flyga till Stansted, hyra bil och så bara åka runt i ett par dagar, det vore underbart! Tänk alla trädgårdar...



För att inte vara sysslolös under tv-tittande och barnpassning vid poolen satte jag igång en enkel sjalvirkning, bara stolpar och luftmaskor men ändå ett ganska snyggt mönster.





Idag står målning av vindskivor till huset på programmet, dottern ska ut på sjön med en kompis och jag och grabbarna gör nog någon liten utflykt på eftermiddagen. Jag är sugen på att åka till Läkarmissionen i Vällingby och fynda lite loppissaker, frågan är som killarna uppskattar en sån aktivitet?



Caroline

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg färg!!!!
Blir nog en fin sjal det där!
Sickqvickan!

Linda sa...

Jag älskar också Morden i Midsomer.
Vi syns imorgon. Hoppas inte det regnar just då bara.

Samtal från min trädgård sa...

Den tittar jag på med ett halvt öga, men min man slukar den! Jag blir så rädd av alla mord och läskiga saker.
Vacker mormorsfilt, som du har gjort.