tisdag 11 augusti 2009

Sommarresumé

Tillbaka till ordningen, och bloggandet!



Sommaren har bestått av mycket husmålning, mycket fiskande och lite slappande. Målningen och framför allt skrapningen av huset var tuff, och tyvärr har den nya färgen bildad fullt av blåsor på fasaden redan, det kommer säkert att bli en långdragen historia att reda ut :( Just nu känns det som 10.000:- och massor av arbete rätt i sjön.


Så här ser det ut nu i alla fall och jag tycker om färgen som heter "Murbruk" jättemycket! Markiserna kommer antagligen att bli mörkt vinröda, eller dimgröna om mannen får bestämma.


En vecka tillbringades i Sysslebäck, mycket fiskande blev det som sagt. Barnen hade fått kastspön till den här sommren och de fixade det väldigt bra, några bottennapp blev det men inga krokar som fastnade någon annanstans! Fiskelyckan var väl sådär men vi åt abborre och bäcköring så vi blev nöjda.

En tur till Ransbysätern en dag var en trevlig utflykt som rekommenderas, där finns tom ett litet vandrarhem i de gamla säterstugorna! Vi provade att steka kolbulle med fläsk och barnen fick gulla med getter hur mycket de ville. Denna get blev dock lite trött:



Lite sorglig blev sommaren också, gamle katten Nisse orkade inte så länge efter sin 18-årsdag, vi är dock jätteglada att han fick vara så pigg in i det sista. Det är tomt utan katt men jag måste ju erkänna att vi inte behöver dammsuga lika ofta! Det kommer säkert att flytta in en kattunge här såsmåningom, jag vill ha sällskap på dagarna när jag jobbar hemma!

Hösten har rivstartat med mycket jobb denna vecka, just nu förbereder jag för "Så som i Enköping" också, missa inte det den 5/9, det brukar vara en härlig trädågrdsdag.

Caroline

4 kommentarer:

Charlotta sa...

Hej och välkommen tillbaka till vardagen! Färgen på huset ser jättebra ut. Men varför blev det blåsor?

Nu när jag vet hur fasad och staket ser ut ska jag spana när jag är ute och går...

//Charlotta

Kristina sa...

Hej Caroline!
Vad tråkigt, Nisse också! Vår gamla Mulle hade precis försvunnit när du skrev om Nisses 18-årsdag. Han hade det också bra in i det sista, var på väg ut på sorkjakt sista gången jag såg honom. Vet inte om räven fick tag i honom sen eller om han gav upp pga värmen som var då.
/Kristina

Samtal från min trädgård sa...

Usch, usch för huset! Men kulören gillar jag. Och vilken glimt av trädgården, väldigt tjusig.
Tror också att ni kommer att skaffa en katt igen, det brukar vara så.

Madeleine sa...

Hej på dig! Även vår kisse gav upp i somras och det fick bli en ny på en gång. Han växer så det knakar, mamman är Maine coon, så han blir nog en stor kille. Nu är han 16 veckor och väger nästan 3 kg!!

Trist med färgen som bubblade sig. Men snygg var den!

Ha det gott!