onsdag 9 september 2009

Bättre...?

Tja, lite bättre är det, vi börjar få lite energi igen. Skolan ger jag inte mycket för i nuläget men det finns inte så mycket vi kan göra tyvärr.
Tack för era snälla kommentarer!



Trädgården börjar bli riktigt höstfin, det är så mycket som är som finast nu! Dagens blomma får bli den perenna solrosen som inte har något namn. Den är jättehärlig men sprider sig hejdlöst, jag jagar den varje år, men det är det värt!





På den kreativa fronten finns massor av halvfärdiga projekt. Denna ljusgröna sjal är i det närmaste färdig, jag kan bara inte bestämma om det ska vara fransar i kanten eller om jag ska fortsätta den vågiga kanten, kom gärna med kommentarer! Jag har tre likadana sjalar till som ska få kanter, alla i olika färger. Kul sjal att virka, mitt eget mönster, efter att ha sett en bild som jag inte för mitt liv kan hitta igen, jag fick improvisera och testa mig fram. Garnet till denna är från Rusta :)






Förra helgen fick vi hem 7 kg levande kräftor, det var ett evigt pyssel att koka!

Walda och Evert tyckte i alla fall att det var spännande att hålla i dem:



Färdigkokt:
Caroline

1 kommentar:

Linda sa...

Åh...kräftor. Är det något jag saknar efter att flyttat från västkusten så är det havskräftorna. Vi har inte ätit kräftor än.

Ang jobb. Jag var på anställningsintervju idag, och fick jobbet om jag vill ha det. Som resurspedagog i F-4 skola. I morgon är det ytterligare en intervju fast på Täppans förskola här i Bålsta. Men jag är bra sugen på Brunnaskolan, den är bara på 75%.