lördag 7 november 2009

Häxprinsessan

Dottern var på klassfest igår, och jag fick pyssla lite innan, hon ville vara en Häxprinsessa!

Toppen är sydd efter ett gymnastikdräktsmönster från Ottobre, tyget är ett velourtyg med spindlar, köpt på Tygvaruhuset.
Tyllkjolen är eget mönster, tyll med påsydda remsor av ett tunt tyg med silverdöskallar och en muddmidja med en påsydd brosch.
Tiaran är ett trasigt armband och resten av smyckena är inköpta på Syfestivalen förra året i en fyndpåse.






Caroline


3 kommentarer:

Charlotta sa...

Jag hajjade till när Sverre och jag var på väg ut från vårdcentralen i torsdags. Visst var det du och sönerna som gick in i bokhandeln??? Först när vi var utanför dörren föll poletten ner. Hoppas ni har det bra!

Linda sa...

Helt fantastiskt! Och jättesöt tjej:)

Samtal från min trädgård sa...

Så fin hon var! Här är det dömt Twilight för hela slanten morgon, middag, kväll..........Så jag längtar tills något annat intresse tar över.