måndag 2 november 2009

Riktig höst

Äntligen normal vardag igen! Först var det halvsjuka barn och sen höstlov, nu får jag äntligen jobba lite också. Skrivbordsjobb idag och trädklippning resten av veckan, det blir perfekt!





Walda önskade sig torgvantar och jag ville skriva ett eget mönster, det resulterade i dessa:


Hon ville inte ha mudden för lång men med facit i hand så hade den kunnat vara lite längre i alla fall, annars blev de helt ok. Garnet är Fame och de är stickade på strumpstickor 3,0.




Detta projekt ska bli klart under dagen har jag tänkt, tvättmaskinen ska få jobba lite. Det ska faktiskt bli tofflor när det är ihopsytt och tovat, spännande som alltid när saker ska tovas i maskin, man vet aldrig riktigt hur det blir.



I lördags fick jag låna en slända... Hm, jag vet inte om det kan kallas garn det som jag har spunnit men jag övar flitigt! Det är en tung bottentyngd slända och tydligen så blir det tjockt garn med den hur man än gör? Mitt garn ser ut som ett tjockt Lovikka ungefär, hoppas bara att det räcker till att sticka något av, jag har svårt att beräkna hur långt min ull räcker.



Caroline


2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina torgvantar! Fame är ett så himla fint garn, det blir så härligt mönster utan ansträngning :) Dom där sockorna blir spännande att se när dom blir klara. KRAM Stickqvickan.

Samtal från min trädgård sa...

Spännande det där med slända. Fick se det på Syfestivalen och fick veta vart jag kunde lära mig, men längre än så har jag inte kommit.
Här finns det också sjuka barn, 2 st så det är lite träligt!