onsdag 11 mars 2009

Snöyra

Så här dags förra året fanns det knappt någon snö och vädret var perfekt för beskärning och utejobb. Idag ser det ut såhär hos oss, det har snöat oavbrutet sen igår morse och inte har det slutat än, jag har skottat två gånger för att hålla undan någorlunda.
Jag får helt enkelt jobba inne...


Bålsta 11/3-09!



Inne gror det i fönstren. Av min fröbytarkompis M fick jag frö till Incarvillea, en växt jag aldrig provat förut, de gror snällt och jag ska läsa på lite mer om egenskaperna.




Denna chili ´Hot Joker´ ska snart skolas om. Det är en precis lagom stark sort som jag sår varje år, fröna kommer ursprungligen från en planta som jag köpte på Växtriket i Enköping för fyra år sen.




En stor sådd blandad Geum, nejlikrot har också grott, liksom vit blågull och Islandsvallmo. Nu börjar det vara dags att så resten av vårens sådder, jag undrar bara som vanligt var jag ska ha allting???? (Mannen undrar nog också...)


På kvällarna har jag stickat benvärmare till dottern, hon gnällde på att kanterna på gummistövlarna var hårda. Benvärmare var det första plagg jag stickade under förra stickhysterin någon gång på 80-talet, jag kommer ihåg att jag gjorde ett par läckert kornblå.

/Caroline

1 kommentar:

Charlotta sa...

Jag tycker det är alldeles underbart med all snö (även om jag är inne) (men jag ska strax våga mig ut och fota lite). Jag hoppas snön ligger kvar ett tag så vi kan åka skidor och leka. Hittills har det ju blivit varmt så fort det funnits snö.

Tycker det låter spännande med allt som gror. Jag måste tyvärr lägga allt som har med trädgård åt sidan även i år. Det går inte att spela på alla planhalvor samtidigt. I sommar ska jag iallafall börja fundera på hur vi vill ha det. Just nu är det ett antal stora, vildvuxna rabatter utan ordning. Jag gillar pionerna och de där stora limegröna bollblommorna, annars var det mest trassel. Dessutom blir det spännande/sorgligt att se gräsmattan efter pingborrelarvernas framfart förra året.