tisdag 26 maj 2009

Färdiga!

Bloggandet är inte högprioriterat just nu, trädgårdstiden är hektisk!

Fjärilarna är nu kläckta, det tog precis tio dagar från att de blev puppor. Tyvärr har vi inte lyckats se själva kläckningen för en enda av de fem, trots att barnen nästan passade dem i skift! Det är himla mysigt att se fjärilarna när de flaxar runt i buren, lite sällskap på morgonen sådär...

Våren är alltid fylld av aktiviteter, denna vecka ska jag med killarna till Skansen med dagis och Walda ska till Skokloster slott och leka prinsessa en dag :) Hon ville dock inte ha en prinsessklänning utan en medeltidsklänning! Jaja, jag gör ett försök, inte blir den historiskt korrekt på något sätt men det blir en klänning i alla fall, bild kommer när den är färdig, typ i natt eller så!
Nu ska jag fortsätta mitt ritande, det är många trädgårdar som ska bli klara...

2 kommentarer:

Charlotta sa...

Jag önskar att vår trädgård fanns med bland de du ritar på. Kanske nästa år...

Det blev förresten en rätt klen fruktblomning i år. Jag kan bara jämföra med förra året och då var det explosion av blom och sedan av frukt. I år kanske det inte är något fruktår. Eller så är träden sura över sina svunna kamratgrenar. Eller så kom kalla nätter precis fel. Ja, ja. Så är det väl.

Ha det bra i veckan!

Linda sa...

Jag måste ta mig i kragen och kontakta dig rent professionellt. Vår trädgård måste ändras till nästa sommar. Dessutom har jag ingen aning om vad som är växter och vad som är ogräs.
By the way; Busungen har sin dagisplacering i något som ska föreställa "nybyggt".
Ang förskoleklassen till höst; så har jag inte kvar klasslistan, men jag har för mig att det var många barn på E. Min börjar på E också.

Ha det bra.