tisdag 12 maj 2009

Hur stora ska de bli?

Krukväxter och jag går ju inte riktigt ihop, hibiscusar går dock bra eftersom de inte kräver så mycket! Denna har jag fått som en lite stickling och nu har den vuxit till sig ordentligt. Den ska stammas upp och den har nått sin rätta höjd nu. Blommorna är ca 15 cm i diameter och har en helt fantastisk färg, dessutom är blomman dubbel!







Sötnosarna växer och växer, hur stora ska de bli innan de blir puppor? Det ska ta ca 10 dagar och nu har det gått åtta...



I helgen var svärmor, jag och barnen ut till Bålstas stora badplats, Ekilla. Vädret var härligt och vi tog en långpromenad.


Walda passade på att träna kulstötning, hon stöter längre än hon kan kasta!




Evert och Eskil längtar efter fiskesäsongen, egna kastspön står högt på önskelistan inför sexårsdagen. Här fick några vasstrån agera fiskespön:





Barnen växer ju också i rasande takt, i höst går alla tre på samma skola, skönt men lite konstigt att inte ha några dagisbarn längre.



/Caroline




2 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Tack för namnet på blomman, och den trivs kan jag säga för den blir fort väldigt stor.
Vilka härliga barn, och visst är det konstigt när alla går i skolan, vi hade svårt det första året. Och sedan efter det var det svårt när den yngsta slutade fritids. Det kallas väl för faser i livet!

Wondergirl sa...

I dotterns klass har de haft fjärilspuppor och idag släppte de ut de färdiga fjärilarna. Det var tydligen en stor upplevelse. Läste att du inte heller har småbarn kvar till hösten. Min yngsta börjar också förskoleklassen och alla tre i samma skola:)