tisdag 9 juni 2009

Blommigt

Full fart i trädgården, det är mycket som blommar nu!




Akleja







Lite av blomningen på framsidan








En mycket blomvillig ljusrosa akleja






Brunnävan ´Samobor´





Nätnävan ´Philippe Vapelle´





Stjärnflocka





Skogsförgätmigej






Tovsippa






Tovsippehörnan






Vit blågull






Blågull





Geum ´Red Wings´






Geum ´Diana´







I morse regnade det men nu börjar solen titta fram, jag behöver rensa lite ogräs idag så det får gärna vara uppehåll.

Killarna fyller sex år idag så lite firande blir det ikväll, de har beställt sill och potatis till middag och jordgubbar till efterrätt. Eskil är hemma och är förkyld så det blir et lugnt firande, tur att de har fått mycket lego så att han har något att pyssla med idag. Sex år har gått väldigt fort, de är två så stora killar nu!


Caroline








3 kommentarer:

Linda sa...

Gratulationer på dina pojkars 6-årsdag. Åren går fort. Alldeles för fort ibland. Du.. det är uppehåll alldeles just nu. Så ut och rensa ogräs!
Ha det bra.

Charlotta sa...

Stort grattis till de små stora grabbarna!

Anonym sa...

Du fotar lika mycket blommor som jag...
Har jag märkt :) :) :)
Visst är det vackert nu, jag blir faktiskt gråtmild av LYCKA ibland av blommor och gröna blad när jag springer runt och fotar.
Sen blir jag gråtfärdig av vädret...
ÖKEN med regn, regn, regn och åter regn.
BLÄ säger jag bara!!!
Ha det gott!