onsdag 10 juni 2009

Var är sommaren?

Regn och åter regn, sommaren kom av sig ordentligt och kallt är det också. Jag har så mycket trädgårdsidéer och så blir man plaskvåt så fort man går ut, men det är klart, jag behöver ju inte vattna i alla fall.

Jag bjuder på en regnbild av våra gamla utemöbler som jag är sugen på att måla om, jag tror att de ska bli vita och få randiga dynor av ett gammalt tyg jag har liggande. Lektältet som hänger i päronträdet har hängt med i flera år nu men barnen tröttnar inte på det, och just nu matchar det rhododendron riktigt bra!

Caroline

4 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Kommer bli jättefint med vita möbler och fint tyg på dynerna.
Fina bilder du hade på allt i din trädgård. Jag älsker blommor.

Charlotta sa...

Ja VAR är sommaren??? Möblerna ser fina ut, med eller utan ny färg. Jag letar ständigt på Blocket efter billiga trämöbler (att måla om) att ha i trädgården på framsidan mot Sthlmsvägen. Utan resultat. Iallafall fyndade jag rejält i dina krokar igår: två pinnstolar, ett bord och en byrå för 260 kr. Gamla fina saker!

Ut nu och dansa anti-regndans!

Anonym sa...

Jag är också hjärtligt trött på detta eviga regnande...
Som jag skrev i förra inlägget på din blogg så blir man ju GRÅTFÄRDIG ;(
Du, det där lektältet du hade hängt upp i trädet...
Vart har du fått tag i det?
Och var det dyrt ?
Kram Stickqvikan

Linda sa...

Jag har ingen aning vart sommaren tog vägen. Jag hoppas den är tillbaks imorgon när det är skolavslutning. Första skolavslutningen på V-ängen.