tisdag 23 juni 2009

Färdig filt!

Äntligen, mormorsrutefilten är klar! Det tog ca 1½ år, men det var det värt. Måtten blev ca 115*180, precis lagom att svepa in sig i.




Vår första omgång fjärilar la ordentligt med ägg, nu har vi 18 puppor på gång! De kommer säkert inte att få plats i buren men vi törs inte sätta ut dem i trädgården heller, vi får vara snabba med att fläppa ut dem som kläcks istället. Kul att få följa hela utvecklingen från ägg till fjäril, äggstadiet missade vi ju förra gången.



´Moster Karoline´ blommar för fullt.



En ljuvlig digitalis som dottern sådde förra året.



Aklejor i massor, de här blå är så fina.




Körsbärsbusken ´Berit´ har snart färdiga bär.


Caroline

4 kommentarer:

BiZen sa...

Oh, va spännande med fjärilar! Jag var med mina arbetskamrater till fjärilshuset i Söderhamn en sommar och vi var helt förstummade när vi såg fjärilar "födas" dvs komma ut ur puppan. Vilket mirakel!
Din nya filt är jättefin!
Sommar och solhälsningar //BiZen

Charlotta sa...

Jättefin filt. Mycket jobb... Jag gjorde en för fyra år sedan men den räckte bara som barnvagnsfilt! Målet var att alla rutor skulle vara olika och det lyckades jag med. Har inte virkat sedan dess :-)

Anonym sa...

SKITSNYGG filt!!!! Den gillade jag verkligen!!! Och blommor :) Vi gillar båda två att fota blommor märker jag.
Själv har jag inlett min första semestertimme. Nu ska jag inte jobba förrens 4:e aug. Känns SÅÅÅÅ skönt :)
Kram Stickqvickan

Ulrika sa...

Vad snyggt lapptäcket blev!! 1 1/2 år... Oj!!!