måndag 17 augusti 2009

Loppisfynd av stora mått!

En loppistur utanför Eskilstuna igår resulterade i ...NOSTALGI! Svärmor letade dessutom fram alla sina mönster så nu har jag en försvarlig mängd retromönster. Jag skulle vilja sy ALLT, men jag får nog begränsa mig lite. Visst är det underbara mönster!







Jaja, tids nog får jag sy detta, nu stundar andra saker som ska sys och som jag har väntat på länge, mer än så tänker jag inte berätta av hänsyn till inblandade :D

Hösten blir säkert hektisk, jag ska ju jobba som vanligt och också plugga etnologi på halvfart, jag undrar just hur det ska gå? En utmaning... Etnologi har jag alltid velat läsa, nu passar det i tid och jag är pluggsugen. Under vintern ska jag dessutom läsa trädgårdshistoria, den läste vi under trädgårdsmästarutbildningen också så jag hoppas att den inte blir alltför betungande.

Caroline

2 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Inga dålig fynd!
Du hittar skivan på Bauhaus, som är 80 djup. Det kallas för arbetsskiva, om du ska fråga efter den ;)

Anonym sa...

Så avundsjuk jag blir!!!! Coola mönster! Sån´t där hittar jag aldrig när jag går på loppis. LYLLO :)
Kram den för tillfället invalida stickerskan