tisdag 19 januari 2010

Nytt år!

Det har varit dåligt med bloggande under jul och nyår, nu blir det nya tag!


Walda ville ha några nya kjolar till skolstarten, hon har helst tigthts eller leggings och kjol på sig under överdragsbyxorna. Vi hittade snygga leggings på Lindex och jag såg direkt att de skulle passa perfekt till ett tyg jag haft liggande ett par år, en stuvbit velour. På Lindex hittade hon även hängslena, dem skulle hon bara ha..., och ja, det blev ju bra tycker både hon och jag.



Innan jul stickade jag en "KRTEK", ett mönster från http://www.ravelry.com/, det är en krage/halsduk som blir väldigt tjock och härlig. Jag använde "Helen" från Novita, dubbelt garn och stickor 7.



På julafton och juldagen stickade jag ännu en "Baktus", denna gång i Järbos Duo. Undebart garn och härliga färger! Det garnet ska jag använda fler gånger, ska bara komma på ett bra projekt först.



Såhär ser barnens lekrum ut just nu, två stora sjalar uppspända på liggunderlag och avfuktaren igång... de borde vara klara idag och jag är väldigt nyfiken på hur det blir, jag brukar sällan blocka något... Sjalen längst fram är "Easy Drop Stitch Scarf", här dock stickad som en sjal.


Caroline

1 kommentar:

Anonym sa...

hej

Skulle vilja höra om jag kan få mönstret på "Easy Drop Stitch Scarf", den är fin...
Men hittar inte din mailadress
någonstans på sidan din...du kan få betalt för mönstret eller länkamig till sidan som har den
Tusen tack i förväg,,,
marina_n_63@hotmail.com