fredag 22 januari 2010

Nya kuddar

Som sagt... det ska vara mer färg!



Det här ska bli två kuddar så småningom. Garnet är Tilda och rutorna är ett eget försök att göra fyllda mormorsrutor. Resten är virkat i halvstolpar.

En bok jag hade beställt kom igår, "Sköna sjalar" av Lena Blidell. En härlig inspirationsbok som ger massor av ideer till egna skapelser. Jag lånade den på biblioteket i höstas men nu ville jag ha en egen.



Just nu funderar jag över vad jag ska sticka eller virka imorgon, vi har heldag i friidrottshallen i Västerås och jag måste ju ha något att pyssla med. Jag får gräva runt lite i garnlådorna, annars är jag väldigt sugen på ett Fame Trend i glada färger och att sticka en sjal av det, jag har hittills bara virkat i Fame Trend.

Caroline

5 kommentarer:

Maya sa...

Jättefina kuddar kommer det att bli tror jag.

Samtal från min trädgård sa...

Så tjusiga kuddar! Och boken har jag också, den är bra.

Ulrika sa...

Åh vad rolig du är!! Du bara virkar och virkar, och stickar och stickar!!! Härligt!! Jättefina grejer! Kram

Anonym sa...

Supersnygga kuddar :D! Kram Stickqvickan

Linda sa...

Och nu hittade jag hit :) Många härliga sjalar du har gjort! Hoppas det gick bra med barnen i eftermiddag!