onsdag 20 januari 2010

Två sjalar och frön

Äntligen dags för årets första sådd! Förra året vet jag inte vad som hände med chilin, plantorna var stora men de gav dåligt med frukt. Nytt försök i år, ´Hot Lemon´ och ´Jamaican Bell´ är inköpta, egna frön har jag av ´Hot Joker´ som är min favoritchili, precis lagom stark för vår smak!



Mer vårnyheter... Garnstudios nya mönster finns att beskåda, massor av snygga saker:

Om jag ska välja några "måsten" för i år så väljer jag nog...








Mina två enligt konstens alla regler blockade sjalar är klara, och jag har nu lärt mig att jag SKA blocka hädanefter, och jag är hur nöjd som helst! Den ljuslila egenkomponerade sjalen blev precis som jag hade tänkt mig, kul att bara improvisera hej vilt med bra resultat.






"Easy Drop Stitch Scarf", i detta fall en sjal, blev också bättre än jag trodde, garnet är väl sådär egentligen men det var ok att teststicka i, det är Tanja från Falkgarn. Det blir absolut en sjal till i detta mönster!
Sjalen blev stor, 2m *0,45m, snygg att fästa ihop med en fin brosch på axeln.


Caroline

1 kommentar:

Linda sa...

Blocka..? Jag trodde det innebar att du lade ut dem på blocket...men det kanske innebar nåt annnat?