måndag 8 februari 2010

Färdigtovade

Här är resultatet:
Jag är inte helt nöjd... Efter första tovningen i 40 grader var de fortfarande för stora, då syntes dock strukturen, efter 60 grader så passar de perfekt men den snygga strukturen är borta. De vantar som visades i lördags hade strukturen kvar, jag undrar om jag skulle ha kört två 40-tvättar istället?

Visst skulle det vara fint med ett broderi på dem, nu när de är helt släta, det är bara det att jag har inte broderat sen syslöjden ungefär. Dags att prova kanske, turkost och rosa blir nog bra!

Caroline

2 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Du kan visst brodera! Bara gör det ur hjärtat.
Och vilken läcker kurs du har varit på med Walda.
Kjolen kommer att bli ursnygg, funderar på att gå på mässan, har inte varit på trädgårdsmässa på flera år.

Linda sa...

De var väl jättebra. Huvudsaken är väl att de fyller sitt syfte tycker jag, dvs hålla händerna varma.