lördag 6 februari 2010

Smygvirkning

Hemma igen efter virkcaféet, väldigt trevligt och många som kom dit, kul!
Smygmaskvirkning ska utföras med en särsklid nål men jag tyckte att det gick jättebra med en vanlig grov virknål också, jag använde storlek 10! Det är enkel teknik att lära sig, Walda, 8 år, som inte har virkat alls mycket tyckte också att det var lätt.

Mitt första försök:

Waldas första försök:
Det man vanligen gör i smygmaskvirkning är vantar och det är nog det jag ska börja med också, det ska vara ett rent ullgarn så att vantarna sen går att tova i tvättmaskinen när de är klara, då blir det riktigt varma och vattentäta vantar.

Så kvällens melodifestivalstittande kommer att bli en bra virkstund, nu ska jag bara leta bland garnerna också!

Caroline

1 kommentar:

Linda sa...

Hur har jag kunnat missa Systrars Söta cafét? Verkar ju hur mysigt som helst. Dit ska jag gå snarast! Skulle gärna gå på stickcafét också som de har där, men mitt på dagen blir lite svårt när jag jobbar dagtid i Spånga.... Så fint Walda virkat! Jag önskar Sofie ville visa lite mer intresse - men idag har hon iaf på sig en av mina sjalar - kanske ett steg i rätt riktning :)