torsdag 4 februari 2010

Våren är på g...

Eller kanske inte, våren är långt borta men min första fröbeställning har kommit! Om nu bara garaget vore mindre uppsamlingsplats av rivet badrum så skulle jag börja så direkt, nu får jag nog vänta till helgen så att vi hinner åka till tippen först.


Årets fröer:
Popmajs ´Minipop´, popcornmajs som Walda valde
Tuppkam ´Empress´, bonusfrö, och INTE min favoritväxt precis
Jättevädd
Aklejruta
Skuggviolruta
Vitt pampasgräs ´White Feather´
Grönakleja ´Chocolate Soldier´, doftande akleja låter väl spännande
Röd lök ´Long Red Florence´
Ramslök, gammal klosterväxt
Kronärtskocka ´Green Globe´, gott!
Cirkelbeta ´Chioggia´, röd och vitrandig!
Picknicktomat ´Voyage´, kul klyfttomat

Två stickböcker till, jag kunde bara inte låta bli...


Jag har bara bläddrat snabbt i dem, de verkar innehålla en hel del inspiration som kan komma till användning någon gång!

Den här terminen läser jag en kurs på Högskolan Gotland som heter ATT SKRIVA IN SIG I BYGGNADEN: ARKITEKTUR, BESTÄLLARE, IDENTITET. En jättespännade kurs som i korta drag handlar om svenska slott byggda runt förra sekelskiftet och om dess byggherrar och arkitekter. Lärare är Anne Sumner och vi har bla hennes bok som verkligen är läsvärd!



Som fallstudie till nästa vecka har vi bla Lejondals slott som jag tänker åka och titta på  imorgon om det inte spösnöar... Det är ett av de senast byggda slotten och det ligger i Bro, så det är nära dit.


Caroline

Inga kommentarer: