onsdag 12 januari 2011

Lära nytt

Ett par skidbyxor är redan utslitna, det blev till att hitta nya till W. Självklart behövdes en ny mössa också, jag hittade det perfekta garnet på Rusta, Novitas "Flip Flop". Garnet har precis rätt färg och lyster. Mönstret kom till under stickningens gång och jag använde stickor 6,5.






I år SKA jag lära mig att sticka med två färger, jag har liksom bara bestämt mig innan att jag inte kan... Nu har jag gjort de första försöken och det går sådär, lite bubbligt men inga snurrade trådar i alla fall. Jag håller båda garnen i vänster hand men jag har sett flera instruktioner på att hålla det ena i höger, vad är bästa att lära sig egentligen? 


Här verkar det bli ännu en dag med snö, jag börjar tycka att det räcker nu, å andra sidan betyder det att jag med gott samvete kan jobba inne och fundera på några nya företagsidéer! (Och så kan jag sticka lite också...)


Caroline

Inga kommentarer: