tisdag 4 januari 2011

Värme

Gott nytt kreativt år!


Killarna fick sina HP-halsdukar i julklapp, jag stickade in i det sista...
Halsdukarna gick åt, under julen var det riktigt kallt i Sysslebäck, nästan nere på -30° på julafton.


2011 års första projekt blev ett par korta benvärmare, det blir en så obehaglig glipa mellan skor och tights och jag vill inte ha raggsockor i löparskorna. Nu är jag fullt utrustad med broddar och värmare, nu ska bara temperaturen hålla sig över -10° också, annars är det lite för jobbigt för andningen.
Garnet är Novitas 7 Bröder och de är stickade på strumpstickor nr 3, 80 maskor. Jag ska göra ett par som sitter lite tightare, dessa får nog mannen ta sen.

Caroline

1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

Usch vad kallt! Vi har runt nollan och det snöar, så det blir mest blött och tungt. Snön åker ner ifrån taken och dylikt.