onsdag 12 januari 2011

Lila mössa

 Den förra mössan blev jag, och Walda, nöjd med så det blev en till. För en gång skull skrev jag ner mönstret vartefter när jag stickade den turkosa mössan och nu använde jag samma mönster. Det fungerade bra till garnet "Cosetta" från Jo-Ann Sensations.
Garnet köpte jag på Syfestivalen förra våren och jag tycker det är så snyggt att jag inte har vetat vad jag skulle göra med det. Blandningen är ull och nylon och nylonet ger lite lyster. Nu har jag ett nystan kvar och det ska bli en liknande mössa till mig, det är som vanligt att alla andra får stickade saker och jag blir utan.



Idag snöar det inget alls... tänkte jag skriva innan jag tittade ut, några små ynkliga snöflingor kommer allt ner nu också. Inte för att det gör något, jag har bokföring att göra och ett syrum att röja i, mina symaskiner är nästan gömda bakom allt annat som har hamnat där inne under julledigheten.


Caroline

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jag har just köpt en exakt likadan gungstol på loppis. Tycker också att den är fin, och otroligt skön att sitta i :-)

Kerstin