fredag 12 december 2008

2009 kan börja!

Nu är jag redo för nästa år, i minst en månad har jag skrivit saker på smålappar bara för att jag inte köpt ny almanacka, men nu är det fixat! En snygg röd med blommor såklart.

Igår kom nya Impectakatalogen, det betyder också att det är dags för ny säsong. Även om jag inte sår så väldans mycket så finns det alltid några godbitar jag vill prova. Vid en snabb genombläddring hittade jag en ny mynta, Melittis melissophyllum, honungsmynta. Visst låter det gott, tänk thé gjort på den!




Det kommer säkert att bli en liten beställning så småningom, det är kul att så en del perenner också, kanske några alunrot tex.


På eftermiddagen idag ska vi baka lussebullar, jag ska strax hämta barnen. Killarna hade lucisfirande på dagis i morse, fint och stämingsfullt, de är så stora nu så att de faktiskt sjunger riktigt bra, jisses, sista dagislucia någonsin!

Ha en bra fredag!

/Caroline

Inga kommentarer: