onsdag 17 december 2008

Lite småpysslande

Här kör vi en förkylningssläng igen, lite småtrist när det finns så mycket att göra inför jul. Jag ock grabbarna är hemma, fördelen att ha två är att de leker tillsammans, alltså kan jag pyssla lite ändå. Ett projekt som stått och väntat länge är vårat träfårgade vitrinskåp, nu ska det äntligen bli vitt! Jag har grundmålat och ska nog ge mig på nästa omgång idag, jag längtar efter att få plocka in allt i det lagom till jul!





En kudde till soffan blev klar igår kväll. Jag hade lite svart linnetyg över, och en av dessa otaliga virkade dukar som ligger i linneskåpet fick bli dekoration. Nu behöver jag bara sy ett gäng kuddar till så blir soffan som ny, överdragen ska tvättas innen jul också... hm, dags att ta tag i det tror jag.




En bok som jag lånade på biblioteket blev jag så förtjust i så jag var tvungen att beställa en egen, det finns riktigt roliga syprojekt i den, bla en sängkappa som jag nog ska försöka mig på.

Nu ska jag ge grabbarna var sin dammtrasa, sen ska vi ta fram alla tomtar! Mannen åkte till Göteborg i morse för att göra ett jobb på Liseberg, jag är lite avundsjuk på att han får se julmarknaden där, och jag hoppas att han kommer hem med något fint därifrån ikväll ;)

Ha en skön onsdag!

/Caroline

1 kommentar:

Asil sa...

Vad fin kudden är, smart användning på gamla dukar som man kanske inte vill ha framme... jag måste nog till Myrorna efter julhelgerna, den där idéen tar jag med mig :)