onsdag 10 december 2008

Nytovat

Nu har jag precis plockat ur ett par muddar ur tvättmaskinen, lite ullgarnsrester blev välbehövliga pulsvärmre, om än inte så snygga. Jag ska ha dem när jag jobbar så jag får väl stå ut med färgerna.






Några snöflingor föll i morse, nu har de tyvärr töat bort igen, men jag hann i alla fall fota den blommande julrosen ´Josef Lemper´ med lite snö på.





Det japanska gräset ´Ferner Osten´ blir också snyggt med snö, det är gräsens allra största förtjänst tycker jag, att de håller sig fina hela vintern och bidrar med struktur i trädgården. Mannen undrar ibland om det inte finns andra växter att plantera... vi har mååånga grässorter i vår trädgård!






Igår var jag på trevlig trädgårdsmästarlunch hos R, vilken inspirationskick att se allt fint hon gör, synd att jag glömde kameran hemma, annars hade ni fått se jättefina kransar och arrangemang. Jag blev så sugen på att göra lite växtpynt också, jag ska försöka hinna lite innan jul.

Gårdagskvällen tillbringade jag på nätverkskickoff här i Bålsta, jag är med i ett mentorsprojekt som ska bli jättespännande, skönt att sånt finns när man är ny som företagare. Ikväll startar ett annat projekt för kvinnligt företagande, det blir säkert också kul!

/Caroline

Inga kommentarer: