fredag 5 december 2008

Jullov

Nej, jag har inte tagit jullov,det har bara varit lite mycket ett tag, födelsedagar, träningar, resor osv. Nåväl ,nya tag inför jul!

Dagens första projekt var ett par vantar som skulle tovas... Efter första omgången i tvättmaskin var de fortfarande lika stora, ny omgång, denna gången i 60°, och vips var de perfekta! Nu funderar jag på om jag ska prova bandbroderi för att piffa till dem lite, jag köpte en sats med band någon gång på en symässa men jag har inte provat än.







Killarna behöver nya mössor, det här mönstret hittade jag i Ottobre nr 3/2005, den första sitter perfekt på Eskil!



Lite roligare fleecetyger att sy mössor med, barnen fick följa med och välja, vilken tur att vi har två tygaffärer här i byn! Nu blir det nog mösstillverkning resten av kvällen.


Till sist måste jag bara visa bilden på Walda under hennes 400-meterslopp i Eskilstuna förra helgen, hon är en tuffing!

Ha en skön fredagskväll!

/Caroline

1 kommentar:

Charlotta sa...

Kul att du är tillbaka!