tisdag 7 april 2009

I mål!

Nu är alla äppelträd för säsongen färdiga, det tillkom fem nya till idag men de hann jag också med, härligt!!!
Bara att invänta höstens beskärningar, tänk om alla ville ha sina träd klippta då istället, träden skulle få mycket färre vattenskott och säsongen blir mer utspridd. Att klippa träd på våren är delvis ett gammalt påfund, trädgårdsmästarna hade inte så mycket jobb under senvintern!

Lite omskolning har jag hunnit med idag också, de gula plommontomaterna var på väg att hoppa ur sålådan så det var hög tid.

I morgon ska jag hämta förslag på färgsättning för huset, Colorama har gjort ett par förslag och det blir spännande att se, jag förstår bara inte hur vi ska kunna bestämma oss? Snart är det dags att börja skrapa gammal färg så jag hoppas på fint väder resten av våren!

/Caroline

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skrapa färg och måla om huset...
Låter både jobbigt och härligt!!!
Extra härligt när allt är klart.
Hoppas du lägger in en bild på hur det blir såsmåningom.
Kram Madde-Stickqvickan :)

Samtal från min trädgård sa...

Hoppas att du trivs med färgen du väljer. Gud, så vi målade små fyrkanter förra våren, för att kunna bestämma oss! Och så belv det en helt annan färg sedan, men vi är mycket nöjda. Jag pratar inget om arbetet innan målningen, för då är det ingen som vågar sätta i gång, men det är stort.