onsdag 22 april 2009

Prickigt värre!

Vattkoppor kommer aldrig lägligt, så inte här hemma heller. Evert är helprickig och ska jag gissa så kommer Eskil att få sina när Evert har blivit frisk?! Tur att beskärningarna hann bli klara i alla fall!

Påsken tillbringade vi i Sysslebäck, lugnt och stillsamt, lite städning och skogsarbete stod på programmet, och massor av påskmat förstås! Hela familjen älskar gravad lax och sill så påsken är en riktig mathögtid för oss.

Förra veckan tog jag och en kollega en promenad i Enköping för att spana in våren i Drömparken. Lite tidiga var vi väl, just nu är allt nerklippt och det var bara krokusen som lyste upp i det som senare blir salviafloden.


En läcker kastanjeknopp:




I Drömparkens förlängning längs åpromenaden finns Idéträdgårdarna, i dessa fem på rad kommer årets åk 2:or på Mälardalens Trädgårdsmästarutbildning att göra sina tematrädgårdar under våren, jag är nyfiken på vad temat kommer att bli i år! När jag gick utbildningen hade vi "Dem fem sinnena"


Nu väntar jag bara på det härliga vädret som ska komma i helgen, jag har ett stenlggningsprojekt på gång i min blivande planteringshörna, men jag tänker inte lägga sten i den här kylan!

/Caroline


Inga kommentarer: