torsdag 23 april 2009

Soldag!

Dagen började med lite knoppspaning:


Päronknopp





Lungörtsknopp Pulmonaria ´Cotton Cool´








Så till husfärgen... Det är den vänstra vi ska ha, med mörkgröna foder osv. Den högra är jättesnygg men har lite för mycket gult i sig, den vänstra är finast mot växter!






Den blivande planterings- arbetshörnan i morse, ingen vacker syn! Det är här alla jordpåsar och krukor brukar samlas, en riktig skamfläck. Den lilla stackars busken är mitt älskade rosmarinvide, nu har den fått flytta på sig igen, jag hittar inte den där perfekta platsen för den.







Så här ser det ut nu ikväll, underarbetet är gjort och två plattor är på plats. Det är återvinning som gäller vad gäller stenen, helt vanliga tråkiga betongplattor, men när de väl är på plats ska de få en omgång svart färg, jag tror att det kan bli bra. Det ska även upp någon form av väggar som ramar in det hela, tills vidare blir det säkert nödlösningen armeringsmatta, det finns visst lite över av det också. Planteringsbord är inköpta, jag hoppas att jag hinner bli klar i morgon så att jag får skruva ihop dem också.







Sist ut idag, Piff och Puff som verkligen gjort skäl för sina smeknamn idag, de har farit runt och busat och stojat HELA dagen, att de satt ner när jag fotade är ett under! Det märks att de njuter av våren och att de tankar energi.



/Caroline

2 kommentarer:

Charlotta sa...

Härlig aktivitet! Vad använder du för svart färg till betongplattorna?

Monica sa...

Vilken härlig päronknopp! Jag går och stryker kring mina päronträd jag med och längtar och väntar. Underbart när de väl spricker ut i blom!!

/Monica