söndag 5 april 2009

Puh!

Jisses vad stressigt det kan vara ibland, särskilt i trädbeskärningstider. Om vintern hade tagit slut lite tidigare hade allt varit så mycket lättare, nu kom liksom alla träd på en gång! Nu har jag bara två äppelträd kvar, sen är det häckar och buskar som väntar...

Jag har fuskat denna vecka, jag har *viskar* köpt barnkläder. Jag SKA ju sy allt det här året, men vad gör man när tiden inte finns och killarna inte har hyfsade byxor att gå på kalas i? Var sitt par jeans blev det, och för att lätta samvetet lite så syr jag byxor till Walda för brinnande livet just nu, rosa jeans!

Snart påsk, härligt! Här finns ingen snö kvar men i Sysslebäck verkar det finnas en hel del, antagligen åker vi dit och njuter av lugnet och kanske av lite skidåkning också, det kan vara skönt att komma bort ett tag, och där kan man inte annat än att koppla av!


/Caroline

1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

Ja, det där med träd är en hel vetenskap! Jag har klippt mitt ena äppelträd ganska hårt, så mannen frågade, om vi inte skulle få äpplen i år ;) och plommonen bara lite. Vi har ett äppelträd till, och det klipps nog bara lite lätt. Sedan ska mannen köra alla grenar i kompostkvarnen. Det ser mycket ut, men blir bara en liten hög kvar sedan. Funderar på att skaffa kanske ett eller två fruktträd till, får se om mannen och jag är eniga sedan.