fredag 2 januari 2009

Nytt år!

Då är det alltså 2009, kusligt vad snabbt åren går nu...
Jul och nyår har avlöpt väldigt lugnt, vi var ensamma hemma under julen, mysigt att få bara vara och kul för barnen att få använda sina julklappar på en gång. Nyår firade vi med goda vänner, massor av god fransk och svensk mat blev det, Eskil och Walda smakade sniglar för första gången, Evert tyckte dock att där gick gränsen för vad man kan äta. Gåslever äter dock alla, mmm!

Nytt år då, vad finns för planer för det här året? Massor känns det som, min webbutik ska läggas ut om någon dag, massa roliga jobbprojekt finns planerade, mentorsprojekt och nätverkande blir spännande saker under året.

Kreativa idéer finns också, det här är ju året när jag inte ska köpa barnkläder, utan försöka sy så mycket som möjligt. Här hemma finns tusen projekt som ska göras, tråkigast är att måla om huset utvändigt, roligast blir att börja skissa på nya badrum.

Mannen och jag har läst "Den hemlige kocken" av Mats-Eric Nilsson nu under julen, den ger en ny syn på maten vi äter! Det blir nog det svåraste projektet detta år, att hitta mat utan tillsatser och att lära oss mer om kosten, här kommer det aldrig in något mer från Mamma Scan inte! Har ni inte läst boken så GÖR det!

/Caroline

1 kommentar:

Asil sa...

God fortsättning!

Härligt att ni har haft en bra jul- och nyårs-helg.
Jag har själv jobbat ganska mycket men jag har iaf hunnit med ett projekt i "sy egna barnkläder", blider finns i min blogg...

Ha det!