onsdag 14 januari 2009

3:e idag

Ok, 3:e inlägget idag, sen räcker det!
Nu har jag fotat kläderna på, T-shirten blev riktigt bra på, jag valde att sy en modell som var smal och det blev perfekt.

Byxorna har överlevt en dag på dagis, utan att åka ner dessutom. Tyvärr syns inte bensluten, de har mörkgrön mudd. Byxtyget är någon slags flanell med en insida som är grön, därför matchade jag fickorna med grönt bomullstyg.


Detaljbild på fickornas stickningar, det hade varit mycket snyggare med en avvikande trådfärg, det får jag prova nästa gång. Modellen är från Ottobre 3/2005, med en del ändringar. Byxorna har besparing bak vilket gör att de sitter bättre i svanken. Själva linningen är felsydd, jag sydde på den på rätan först, vilket gör att den ju inte får något övervik på rätan, det ska jag göra rätt nästa gång.


Ha en bra kväll!

Inga kommentarer: