tisdag 27 januari 2009

Ny bil och mysterier...

Iiiii, jag har varit och tittat på en bil idag och jag har reserverat den tills ikväll, mannen påstår att han måste titta på den han också :D (Konstigt, är inte jag betrodd att köpa bil själv, räcker det inte med att färgen är snygg?)
Min gamla lilla bil som fungerar så bra är lite för liten tyvärr, jag är trött på att stoppa in tre barn, två stegar, en kratta och två stångsekatörer, plus en box med lite blandade tillbehör i bilen under beskärningssäsong, nu BEHÖVER jag en större bil! Hoppas, hoppas att mannen också tycker att den nya verkar bra, den har dessutom dragkrok vilket jag har saknat väldigt mycket!


Jag sprang förbi tygaffären också (den trista här i byn; varför inte kosta på sig ett leende, typ?) för att köpa några blixtlås till killarnas apdräkter, där hittade jag ett stretchtyg perfekt att sy löpartights av, Bålsta IK´s färger är rött och gult! Dessa ska vara till dottern alltså, själv håller jag mig nog till svarta!


Lite garn inhandlades också, jag är för första gången med i en mysteriestickning och jag behövde lite tunnare garn än vad jag brukar använda. En mysteriestickning är alltså en stickning som ingen vet vad det ska bli förutom den som håller i det hela och som skickar ut en mönsterdel i veckan, i detta fall under sex veckor. Spännande, men svårt att välja färg på garnet, själv valde jag ett marsipangrönt!

/Caroline

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jassååå! Är det här du håller till nu för tiden!!! Kuul!

Hur hinner du med allt detta? Har läst förra årets inlägg nu och jag är alldeles yr i huvudet! Ska fortsätta med årets i kväll när rummet har stannat.

Det där med att göra något av det man har är ju en bra idé förstås, borde man kanske försöka med och minska lagren lite. Nu blir ju jag också sugen på att sticka och sy och allt möjligt! Overlockmaskinen ja, den har haft semester lääänge nu!

Men, men.... nu börjar ju beskärningsjobben ramla in igen och fröbeställningarna också så vi får se hur det blir med allt det andra!
/Kristina, Jultorpet

Samtal från min trädgård sa...

Ser framemot att se din sjal, Sjaloman som jag är.