fredag 16 januari 2009

Trötta fötter och pelargonlängtan

Idag var det Formexdags, Älvsjömässan full av allt som kommer att säljas i butikerna denna säsong! Mycket saker återkommer men lite mindre av det romantiska och avskavda tyckte jag nog att det var. Mer naturmaterial, mer stilrent och mer färg var det som dominerade.
Till min butik hittade jag lite nya saker som anknyter till trädgårdslivet, både till lyst och lite mer användbara saker, nu är det bara att vänta in leveranserna!


Här har varit riktigt kallt idag -14 var det i morse, jag som hade börjat få vårkänslor i början av veckan! Chili har jag tänkt att börja så nästa vecka, trots att jag i höstas lovade mig själv att aldrig mer försöka. Är det någon växt som garanterat får löss här är det chili, men jag vill ju så gärna ha! Pelargonerna i garaget börjar se ledsna ut nu, snart, snart är det dags att ta hand om dem, och snart blir det även ljusare och de rycker upp sig lite tack vare det.


Ha en skön fredagskväll!

/Caroline

1 kommentar:

Charlotta sa...

Det är svårt att leva i nuet när man tänker på sommaren. Men den kommer. Förr eller senare. Idag var det ju rysligt vacker. Men tyvärr för kallt att gå ut genom att ett av mina barn är sjukt.

Avis på dig som var på mässan... Ska bli spännande att se vad du fyller butiken med.

En sak jag måste säga är att du borde se över sökmöjligheten till ditt företag så att man får träff när man googlar på trädgårdsmästare/trädbeskärning etc. i Håbo/Bålsta. Jag minns att jag googlade och fick ingen träff. Sedan fick jag ju nys om dig via Skrubba, men det finns kanske andra potentiella kunder som missar dig. Jag vet inte om HUR man ökar träffbarheten. Dessvärre.

Ha en skön helg!