måndag 19 januari 2009

Äntligen snö!

Vilket underbart vinterlandskap vi har här nu! Kan inte snön få ligga kvar ett tag, snälla...

Killarna provade glatt sina vårmössor, de blev riktigt bra och jag ska nog göra några till.




Allt om Handarbete som kom idag fanns ett fint mönster på en jacka och jag såg genast framför mig ett par såna i grön/blå färgställning, det blir till att leta tyg alltså.


(Bild från Allt om Handarbete)

Idag fick jag gardiner jag beställt från Jotex och de kommer att bli perfekta i vardagsrummet, äntligen ska vi få gardiner där, nu har vi varit utan sedan i maj. Först ska jag bara få upp vajern de ska hänga på, och den vajern måst förlängas, varför ska allt vara så meckigt när man vill göra saker på en gång?



/Caroline

2 kommentarer:

Charlotta sa...

Den jackan skulle jag kunna tänka mig. Till mig alltså. Både modell och färgsättning!

Asil sa...

Fina mössor!
Perfekta som vårmössor ju!!
Jag fixar tyvärr inte att virka, jo kanske kanske kan jag göra luftmaskor :) Någon gång ska jag lära mig detta, för det är ju ett lätt och smidigt handarbete att ha med sig.
Jag har bytt gylf i ett par jeans idag, och det är ju inte särskillt roligt :)