måndag 10 november 2008

Det bidde en halsduk

Bättre sent än aldrig, nu är mitt bidrag till första veckans"Använd det du har" klar. Det blev en riktig vinterhalsduk, virkad med stolpar i ett garn från Rusta och med en kant av ett bandgarn som legat till sig ett par år, troligtvis inköpt i garnbutiken i Enköping. Bandgarnet har lite guld i sig, det hela blev lite lyxigt och jag är jättenöjd med den. Den är drygt 2 m lång och 18 cm bred. Om jag ska lotta ut den i slutet av månaden har jag inte bestämt, jag kanske gillar den för mycket?!

Nu ska jag titta runt på vad ni andra i utmaningen har hittat på!



3 kommentarer:

Beas sa...

Jättefin! Jag har också tänkt att jag skulle fixa till en lååång härlig halsduk. Tänk om jag skulle våga mig på något liknande, jag som är helt stickrudis. :-)

Anonym sa...

Vad flitig du har varit! En 2 meter lång halsduk!!

Vad roligt att du köpte en overlock på mässan. Jag klämde och kände på flera maskiner men det bidde inget:)

m family goes västerut sa...

Superfin den också!!!