lördag 8 november 2008

Min nya kreativa vän!

Får jag presentera min nya vän:



Husqvarna Huskylock s15



Jag var på syfestivalen i Kista igår, och jag kom faktiskt hem med en overlockmaskin, dock inte Janome som var tänkt utan Huskylocken istället. Nu ska jag lista ut alla mysterier kring att sy med en overlock, något som jag aldrig provat förut!



Syfestivalen ja, hua vilket nerbyte att ha den i nya Kistamässan. Trångt, trångt, dåligt fika- och matutbud, dåligt med parkering, sunkiga (dock många) toaletter, trång entréhall... osv osv. Hur denna mässhall ska kunna fungera för större mässor är nog den stora frågan, det hela kändes väldigt mycket som ett hafsbygge, det är inget som kommer att tilltala en kräsen mässpublik. Jag gav upp mina små funderingar på att stå på Rum & Trädgårdsmässan i vår, det är INTE värt pengarna!



Ok, ingen bra mässa lokalmässigt, men shoppa gick alldeles utmärkt ändå, i alla fall hos de utställare det gick att ta sig fram till.
Eftersom jag köpte overlockmaskinen var jag ju tvungen att handla lite trikå och plysch, jag tänkte sy lite mjukiskläder till dottern och hon godkände faktiskt båda tygerna, annars är hon en rätt kräsen sjuåring.







Lite ull blev det också. Nästa helg ska mannen och jag på tjusig fest på Operaterassen och tills dess ska jag ha ett halsband med bla ullblommor, matchat till klänningen såklart!


Utmaningen då, tja, jag har gjort några olika saker i veckan, inget är riktigt klar så jag har en del att avsluta i morgon, jag lovar dock att vara klar till i morgon kväll!

Ha en skön lördagskväll, själv ska jag SY!!!!






2 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Upptäckte just ditt företag. Hurra va bra! för oss som inte är lika gröna i fingrarna. En sån som dig behöver jag verkligen när jag flyttar hem till Stockholm igen.

Beas sa...

Härligt med en overlock...berätta hur du upplever att det är att börja sy med den, om det funkar smidigt att sätta sig in i den etc.

Jag räknar ner till jul då MITT hårda paket kommer! :-D