onsdag 19 november 2008

Gamla foton

Mina gamla fotoalbum som jag skrev om förut har nu kommit tillrätta, det var ett digert jobb att gräva i förrådet. De innehåller ännu fler bilder än jag kom ihåg, det är bilder från både min farmors och min farfars släkt.


Några bilder har jag skannat nu, alla ska in så småningom. Roligt jobb, det är bara så synd att inte veta så mycket om bilderna, en del finns lite skrivet på men de flesta har jag ingen aning om.


Ett vackert brudpar






Kafferep, här känner jag igen farmors mor Anna.







På promenad i Stockholm, farmor Elsa i mitten. Kläderna är väl underbara, särskilt hattarna!

Nu ska jag sy en stund, lite juliga saker blir det nog!

/Caroline

2 kommentarer:

LilleBus sa...

Åhh, vilka fina bilder! Jag älskar att titta på gamla foton, men jag tror ingen i min släkt har kver några :-(
Det ser så härligt ut i svartvitt av nån anledning, din farmor ser förresten väldigt snygg ut, och vilka stiliga kläder! Hur gamla tror du att hon är på bilden, dom ser ganska unga ut tycker jag....

m family goes västerut sa...

Vilka härliga bilder!!! Den sista med hattarna är underbar.