lördag 1 november 2008

Nu är det dags!


Nu ska det grävas i tygförråd och garnkorgar, sen läggs det till en gnutta fantasi och vem vet vilka storverk som kommer att presenteras?


Det är alltså dags för "Använd det du har-utmaningen" från Beas Barnslikheter, en jättebra idé för att inte bara handla nytt material utan också använda allt det där som samlas på hög.



Reglerna är som följer:
1. Vi använder enbart material vi har hemma (sytråd är det dispens på)
2. Vi försöker pyssla undan en sak varje vecka under november månad.
3. Vi lottar ut något/några saker av det vi gjort på vår blogg mot att de tävlande tipsar om det utlottade hantverket på sin blogg.
4. Vi lägger upp "Använd det du har" loggan på vår blogg så vi lätt ser vilka våra medpysslerskor är.


Här finns deltagarna:

Strömming
Lotta
Plingen
Lockas lilla längtan
Beas barnslikheter
Allt kreativt
Fyra rum och kök
Elena
Mitt lilla hus
M family goes västerut

Nu ska jag börja klura på vad jag ska ha som första projekt!

Ha en bra lördag!


1 kommentar:

Beas sa...

Vad spännande! Jag känner hur det bara "burrar" av kreativitet i mig...det är som om en sluss har öppnats. Jag tror att vi kommer att kunna inspireras TONVIS av varandra.

Jag har funderat på om jag skulle göra ett stolsöverdrag, några kuddar och påsar för att jobba undan lite större mängder tyg som jag "suttit" på ett tag. Hmmm...