tisdag 4 november 2008

Snörvel och host!

Mycket riktigt slog förskylningen ner här hemma, men visst, man ska ha sin beskärda del. Just nu är det jag och ena grabben som är värst, mannen har bara ont i halsen än så länge.
Jag har alltså inte jobbat ihjäl mig idag, lite småplockande här hemma mest. Mitt sy/pysselrum är riktigt stökigt och för att kunna påbörja några större projekt är jag så illa tvungen att rensa ordentligt. Barnens dator som har stått där inne har åkt ut till lekrummet och vips blev det lite bättre, till och med så att det får plats en bit bordskiva till, perfekt till en overlock!

Veckans "Använd det du har" får anpassas efter ork denna vecka, en halsduk började jag på igår, av ett garn som legat några månader bara. Den är vit och virkad i stolpar, sen har jag en idé om att trä i något, kanske organzaband, i rutorna som bildas. Tyvärr kan jag inte bjuda på någon bild, kameran är ute på andra äventyr idag.

2 kommentarer:

Villa Hemma sa...

Krya på dig o virka lite för mig också. Jag är heeelt värdelös på det, kan inte bara. Vill gärna, men det går inte *asg*

- jenny

Beas sa...

Åhhh..lycka till! Jag har lite stökigt i syrummet jag med för tillfället. :-)