onsdag 5 november 2008

Pelargontant?

Jag är ingen pelargontant, eller...?
Äntligen har alla pelargoner kommit på plats på sin vinterförvaring, sticklingarna i övervintringsväxthuset och moderplantorna i garagefönstret, så långt allt väl. Men moderplantorna, hm..., de är 34 stycken, alltså har jag 34 pelargonsorter, plus då några som jag bara har sticklingar av.
Jaha, jag får väl erkänna mig som en pelargontant då, och visst finns det sämre saker man kan vara?! Jag får väl skylla på att det är mitt jobb, eller nåt, jag har ju liksom ingen plantskola där de ska säljas, utan visst är det mest för nöje med just pelargonerna. Några riktiga favoriter har jag, denna mest för namnet; ´Moster Karoline´!




Ett trevligt namn till, dessutom väldigt vackra blad; ´A Happy Thought´!


Hej hopp pelargonknopp!

4 kommentarer:

Anonym sa...

"""Pelargontant""" finns det sådana, måste isf vara dom som har städrock på sig eller........
Vi andra älskar bara pelargoner..

Anonym sa...

Haha! Jag kallar mig inte heller pelargontant men upptäcker nu när alla ska släpas in att de är förskräckligt många (dock inte lika många som rosorna - så jag är nog fortfarande mer av en rostant...)

Fin blogg!

Kommer snart tillbaka!

/Monica

m family goes västerut sa...

Önskar jag vore en pelargontant. Vet inte ens hur man övervintar en pelargon och knappt vet jag vad en stickling är... Det lär ju inte vara en vass syssling och inte heller felskrivning på stickning. Nåväl, det är ju inte min trädgård jag sköter om än så länge... Trevlig helg!

Beas sa...

Jag är en "pelargontant" eller då "en som älskar pelargoner".
:-D