måndag 3 november 2008

Förrådsfynd

Jag har rotat runt i förrådet efter några gamla fotoalbum... där är de fortfarande kvar, lådorna är för tunga att flytta runt själv! Men fynd gjorde jag, en lite låda med spetsar och lappar som min älskade farmor har virkat, och eftersom hon gick bort 1980 så har de legat ett tag. Nu ska de få komma till användning på något sätt, riktigt hur vet jag inte än. Den spets det finns mest av vill jag sätta på en tunika jag har planer på att sy, den kanske blir det första projektet av "Använd det du har".


De här limegröna glittriga stjärnorna fanns också i lådan, de ska bara få en tråd och så ska de få hänga någonstans, kanske i en fin gren, om jag hittar någon?


Kreativiteten är inte på topp idag, halsen är tjock och det känns som om febern är på väg, jag som INTE har tid att vara sjuk den här veckan när jag har en massa kul saker inbokade, och massor av jobb!


Syfestivalen börjar på fredag, för första gången i nya Kistamässan dessutom. Det ska bli spännande att se, och så ska jag provköra, känna och klämma på overlockmaskiner! Det lutar mot en Janome 744D , om den nu känns bra, jag har en Janome CQ 6260 som jag är dundernöjd med, så varför byta märke?

2 kommentarer:

Beas sa...

Åhhh...det låter ju jättefint med en tunika med spets...snälla sy en sådan, det skulle vara så kul att se hur man gör. Jag vill sy mer kläder, men är lite "feg" eftersom jag inte har den bästa maskinen för det. Jag ska köpa en overlock (Pfaff...tror jag) i julklapp till mig själv. Jag lurar mig själv att tro att det kommer bli lite mer kläder sydda då! :-D

Anonym sa...

Vad jobbigt att bli sjuk! Hoppas att du blir bättre till helgen.

Jag ska också till symässan. Min symaskin är ju trasig:) men det finns ju annat roligt också; stämplar, papper och pärlor.

Makramé är inte alls så svårt...och fort går det också!